23 Mayıs 2012 Çarşamba

Telkari sanatı ve takı

Takı konusunda sırayla takıntılı oluyorum ben. Mesela bir dönem küpelere takmıştım. Çeşit çeşit küpe aldım durmadan. Sonra sıra bilekliklere geldi, ancak küpe kadar uzun sürmedi bileklik heyecanım. Ve son olarak yüzüklere sardım. Biri beni durdursun demek isterdim ama seviyorum ne yapayım?!


Bu kadar takı merakı bana hediye almak isteyen arkadaşlar için iyi bir alternatif oluşturuyor. ;) Daha önceki yazılarımda bahsettiğim canım arkadaşım Nagehan'da bir Mardin gezisinde benim için telkari bir bileklik almış. Telkari sanatı hakkında fikrim vardı ancak bu hediye içimdeki araştırmacıyı uyandırdı. Bu nokta da fark ettim ki beş bin yıllık şahane bir kültürün sahibiyiz. Ünlü ailelerin ünlü kızlarının tasarladığı çok pahalı tasarım takılar ya da sadece marka olduğu için dünyanın parasını verdiğimiz takılarla yarışacak hatta onlara açık ara fark atacak tasarımlar mevcut.


'Telkari' nin ne olduğunu bilmeyenler için açıklayayım; saç teli inceliğindeki altın ve gümüş tellerle yapılan el dokuması sanatıdır telkari. Tümüyle el işçiliğine dayanması onu daha değerli kılıyor.


Küpeden kolyeye, bilekliğe hatta setlere kadar geniş bir yelpazesi var. Ayrıca siparişle takı tasarlanabildiğini belirteyim. Ben bileklik ve de küpelerini beğeniyorum, bu nedenle de onları sizinle paylaşıyorum. Araya kolye, halhal da koymuş olabilirim sanırım. ;) Tabi bütün takıları incelemek isteyenleri unutmuyorum; http://www.telkarisarayi.com/Anasayfa/ , http://www.sumertelkari.com/ göz atabileceğiniz internet siteleri. Ayrıca Mardin Midyat, Ankara Beypazarı ve Trabzon, telkarinin usta ellerden çıktığı şehirlerimizden. Buralarda yaşayanlar bu takıları edinme konusunda şanslılar. Tanıdığınız birileri varsa sarılın telefona. :)













Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok: