25 Şubat 2012 Cumartesi

İşte benim ışıltım: Saçlarım!

Uzun ve sağlıklı saçları olan kadınlara hep özenmişimdir. Düşünsenize hem uzun hem sağlıklı...Zor iş vallahi. Nasıl bir bakımdır saçı öyle canlı, sağlıklı tutan? (Yalnız itiraf ediyorum ben de o yolda ilerliyorum, yani yavaş ama emin adımlarla ki yazının amacı da size bunu nasıl yaptığımı anlatmak :))
Kırıklar, dökülme, cansızlık baş edilmesi gereken saç problemlerinin birkaçı.  Bu anlamda kulaktan kulağa yayılan, zeytinyağı ve badem yağıyla yapılan bakımlar (hatta belki içine yumurta katanlar bile vardır), bir umut bephantene, bemiks ampullerle yapılan maskeler, kürler, sağlıklı saçlara kavuşma umudunun diğer bir adı. Kimyasallar yerine mümkün olduğu kadar doğal ürünler kullanmak kocaman bi aferini hakkettiriyor, doğru!
Ama ne zeytinyağı ne badem yağı, benim en sevdiğim: Argan yağı!

Kökeni Fas olan bu yağ, argan meyvesinin tohumlarından elde ediliyor. Zeytinyağının iki üç katı kadar  E vitamini, A vitamini, Omega 3 ve 6 içeriyor. Saçları yumuşacık, canlı ve parlak yaptığı her yerde okuyabileceğiniz faydaları. Ayrıca argan yağı kullandığınız sürece saç kremine ihtiyacınız olmayacağı için saç kremi yüzünden yaşadığınız saç dökülmesini de unutun. Saçların daha hızlı uzamasını sağladığını kendi tecrübelerimden söyleyebilirim. Yeni çıkan saç tellerimde doğru bir şey yaptığımın ispatıdır.

Kuaförümün tavsiyesi üzerine Orofluido denen bir markanın argan yağını kullanmaya başladım. Uzun bir süredir kullanıyorum. Bu üründe argan yağıyla birlikte cyperus yağı ve keten tohumu yağı bulunuyor. Cyperus, Mısır'da yetişen bir bitki. Doymamış yağ asitleri ve tokoferol içeriyor. Yani Türkçesi, yumuşaklık ve hacim kazandırmanın yanında saçın kolay şekil almasını sağlıyor. Keten tohumu yağı da saç kütiküllerini kapatarak  düzleştirdiğinden saçta birliktelik sağlar.
Kullanımı da diğer argan yağlarından daha kolay. Saçınızı yıkadıktan sonra saçınızın uzunluğuna göre yeterli miktarda avucunuza alın ve saçınızın her yerine elinizden geldiği kadar eşit şekilde sürün. Durulamanıza gerek yok. (Eğer aktardan almışsanız,argan yağını saçınıza sürüp,yarım saat kadar ılık havluya sararak bekletin, sonra da durulayın.)

Cilt ve tırnaklar için tavsiye edildiğini de söylemeliyim. Vücut için de kullanılabiliyor, özellikle diğer yağlar gibi yapışkan olmaması onu masaj için uygun bir ürün haline getiriyor.
Benim şehrimde yaşayan kadınlar:) , Orofluido'yu Hollywood Kuaförden alabilirsiniz. Ama tabi herkes için çözüm bulmak gerek, internette çoğu kozmetik web sayfasında da rastlayabilirsiniz kendilerine...

Şimdi zaman şıkır şıkır giyinip, şahane makyajınızı yaptıktan sonra saçlarınızı bir sağa bir sola savurarak kendinizi dışarıya atma zamanıdır! Eeee ne de olsa cumartesi gecesi;)

Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok: